2009. ápr. 27.


Az emberi élet egyik alfája és ómegája: LENNI – kapcsolatban lenni! Lenni: egész-ségesen, relatíve boldogan, aránylag kiegyensúlyozottan, jó közérzettel, emberhez méltóan lenni nem más, mint kapcsolatban lenni. Az első kapcsolat az én-te kapcsolat. Én és egy másik ember. Én és a feleségem. Én és a gyerekem. Én és egy ember, vagy néhány ember még. E nélkül nincs emberi élet. Kapcsolat nélkül egyszerűen kialszik a fény. Legyen néhány emberrel szoros kapcsolatod. Hangsúlyozom: néhánnyal. Valaki mesélte: „Száz embernél többnek írtam újévi üdvözletet, és egy ember sem akadt, akinél szilveszterezhettem volna.” Így igaz. Száz emberrel csak felületesen lehet kapcsolódni, az még nem személyes kapcsolat. Néhány emberrel építsd ki és ápold a kapcsolatot, hogy az mindig személyes kapcsolat legyen, öntözgesd, mint a virágodat. (Gyökössy Endre)

Nincsenek megjegyzések: