2009. júl. 10.


Gyóni Géza


Vallomás

Hazug volt mind: a szó, a kacaj,
A víg tekintet, bús sóhaj,
Hideg szem, mosolygó ajak –
Rajongó lelkem álarca csak.

Igaz csak az éjjel, mely elfed
Előled minden bút, szerelmet –
Mely szómat tisztán érti meg.

Neki kiöntöm lelkemet.
Oh, hogyha hallanád beszédit!
Suttogva szól, a mélyre szédít.
Dala van csak, panaszos ének, -

Én mondom, halld, neked beszélek:
Szeretlek, mint sas a léget!
Szeretlek, bár tudom, hogy vétek!
Szeretlek, mint a szabadságot!

Szeretlek, s rabod vagyok, látod.
Szeretlek. Tudom, érzem én:
Te nem lehetsz soha enyém –
Enyém csak az álom, a dal –

Szeretlek, te élő ravatal!
Virágtalan nyaram virágát
Föléd szórom – és körül szállják
Fejed a szomorú, árva dalok…

Szép temetés lesz, s én is meghalok.
De addig, addig csak szeretlek,
Szeretem a lelked, a lelked!
S ami neked érthetetlen ének,
Elsírom a bánatos éjnek

Nincsenek megjegyzések: