2010. dec. 25.


Jégtánc


A tél hideg szívében vacog az éj,
köddé válik minden remény...
Magányos lelkem reszket a szélben,
az üvöltő hóvihar véres lelkében.
Haldokló táncot járnak a fák,
és szenvedő szívem Téged lát...
Csitul a vihar, nyugszik a szél,
felcsillan az éji remény.
Hűvös szellő simítja meg arcomat,
már itt vagy, én kinyújtom karomat,
te átölelsz újra, mint egyszer rég,
karodba zársz, bár véget ért.
S én, mint fáradt vándor, kinek lelke éhezik,
kinek gyenge szíve szomorúan könnyezik,
testedhez simulok remegő lélekkel,
arcomon patakzó, zokogó könnyekkel.
Ölelésed melegében felolvad minden dacom,
s minden ellened küzdő akaratom!
Újra érzem bőröd puhaságát,
látom tekinteted igéző varázsát...
Mosolyod rám nevet, s én elveszek,
riadt gyermekként reszketek.
Felettünk hó paplan uralja az eget,
a napsugár nem töri át a felleget.
Hull a hó, mint november szerelmén,
mikor egymásba szerettünk, te és én.
Csillogó jég simul a föld talpához,
mint fénysugár, befagyott tó meztelen lábához,
s mi egymás ölelésében fuldokolva reszketünk,
a búcsú percének közelétől szenvedünk!
Ajkad szomjas vággyal rám borul,
s lelkem felbolydult tengerén vihar dúl...
Fellobban szunnyadó szerelmem tüze,
csókollak én is kétségbeesetten, reszketve.
Nem akarlak elhagyni, de mennem kell!
s ha visszanézek is, felednem kell!
Ziháló csend öleli tűzben égő testünket,
a hideg szél sem oltja szenvedélyünket,
még egy utolsó táncot ad november,
most még a tiéd sebzett szerelmem!
Hó lelkében, téli éj mélyében felcsendül egy dal,
mely, ha visszatér, újra felkavar.
Jég arcán siklunk, érezve, hogy fáj,
s tudva ezt sosem feledjük talán...
Az utolsó percet, az utolsó táncot,
az utolsó télbe fagyott lobogó lángot.
Egyetlen lépés csak, mely félre húz
s a fájó múlt magához húz!
Ezt tudod Te is, de vigyázol rám,
úgy, ahogy még sosem talán...
A dal véget ér, de még ölelsz,
aztán megjátszott mosollyal nevetsz.
Én szemedbe nézek utoljára,
reszkető fájdalomtól fázva,
s könnyeim tengerétől homályba fúlva
elképzelem, hogy visszatérsz egyszer újra.
Botladozva távolodom, tombol a fájdalom,
életem ajándékát el kellett hagynom!
Az egyetlen mosolyt, melytől elégtem,
végleg el kell felednem!
A lángot, mely szívemben ég lobogva
ki kell, hogy oltsa az idő, múlása!
Ezzel hagylak örökre magam mögött,
így szenvedek a múlt és jelen között.
Szívem megőriz magának minden percet,
mélyébe rejti az első szerelmet,
melynek varázsa sosem térhet vissza,
de emlékének lángja lelkemet zárja,
mint őrző angyal, védi a régi sebeket,
nem engedi feltörni a könnyeket.
Mert tudja, csak így van még esély,
hogy a fájdalom harcát túlélem én.
Továbbmegyek, de emlékezem a vágyra,
s a feledhetetlen, utolsó jégtáncra,
mikor minden fal a porba omlott,
s csak tiszta szerelmünk ragyogott...
Mi örökké ég bennem, az a búcsú lángja,
az utolsó jégtánc télben égő varázsa.
S mikor novemberben énekel az éji láz,
mindent visszaad nekem az a Jégtánc...

Nincsenek megjegyzések: